Zelf doen of de schoenendoos…

Zelf doen of de schoenendoos…

Mijn bijdrage: Actief Administratief.

In het kort
De ondernemer en zijn administratie. Vaak is “de boekhouding” een blok aan het been. Of op zijn minst is er die haat / liefde verhouding. Anderzijds vormt “de boekhouding” wel de cijfermatige basis van de onderneming. En is “de boekhouding” het startpunt voor hard advies. Twee uitersten. De ene klant wilde per sé zelf zijn boekhouding doen. De andere klant leverde een schoenendoos aan.

Onze oplossing
We werken samen met specialisten. Eén van die specialisten doet voor ons de administratie van de klant. Dat is efficiënt, goed en een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De klant hoeft het niet zelf te doen. Want op een enkele uitzondering na is een ondernemer nu eenmaal geen boekhouder. Laat staan dat je zelf weet wat de gevolgen zijn van het verwerken van de cijfers. Wel leren we onze klanten om overzicht te houden en om de “schoenendoos” netjes aan te leveren. Want dat scheelt tijd en dus geld. Je hebt niet veel meer nodig dan drie archiefbakjes (Inkoopfacturen, verkoopfacturen, bankafschriften) en twee klappers (betaalde inkoopfacturen en betaalde verkoopfacturen). Gewoon één keer per maand bijwerken. Het bakje inkoopfacturen is meteen je crediteuren saldo en het bakje verkoopfacturen is je debiteuren saldo. Een keer per kwartaal lever je de klappers en de bakjes in en wordt het verwerkt. Ouderwets ? Misschien wel maar in tegenstelling tot allerlei automatische inlees programma’s zien we wel nog alles en kunnen we zo nodig actief advies geven. (En voor de grote klanten kunnen we natuurlijk inlezen. Als dat tenminste efficiënter is voor de klant).